Trets d’identitat:
·
Fomentem l’arrelament dels alumnes a
Catalunya. Impulsant la nostra llengua com instrument de comunicació i
cohesió social, potenciant l’ús de la llengua castellana com a expressió d’una
realitat bilingüe.
·
Potenciem la formació integral de l’alumnat sense fer
cap distinció per raó de sexe, cultura o procedència.
·
Potenciem el sentiment de pertànyer a una societat,
amb capacitat crítica i amb disposició a participar. Així mateix educa
l’alumnat en el respecte, en una cultura per la pau i en la conservació del
medi natural.
·
L’escola estimula l’adquisició d’hàbits saludables i
afavoreix l’adquisició d’actituds responsables respecte l’alimentació i la cura
del propi cos.
·
Incorpora les noves tecnologies.
·
Informa i fomenta el desenvolupament de l’esperit
crític per tal que els nois i noies aprenguin a ser consumidors racionals,
responsables i respectuosos amb el medi ambient.
Pilars pedagògics / Bases del
model educatiu:
L’escola potenciarà la renovació de mètodes
pedagògics, garantia bàsica per assolir una millora continuada en la qualitat
de l’ensenyament.
El mètode emprat serà actiu, entenent la
construcció de coneixements per part de l’alumne/a i no la recepció passiva de
continguts, basant-se en els següents principis: activitat, individualitat,
sociabilitat, creativitat, autonomia, globalització i interdisciplinarietat.
També es vetllarà pel desenvolupament integral,
respectant els ritmes evolutius.
Objectius educatius
prioritaris:
Ens proposem proporcionar una
educació integral, afavorint el desenvolupament harmònic de les
potencialitats de cada nen i nena vetllant per:
·
l’accés als coneixements, competències i habilitats
socials i científiques.
·
la realització d’activitats i vivències humanístiques,
socials, científiques, culturals i de convivència.
·
el desenvolupament de les habilitats: esforç,
treball, estudi.
·
l’adquisició de destreses.
·
la formació basada en l’autonomia personal, la
responsabilitat, la solidaritat, la llibertat, la participació i el compromís
individual i col·lectiu.
·
el coneixement de l’entorn geogràfic, la història i
les tradicions pròpies de Catalunya que permetin l’arrelament al nostre
país.
·
la pràctica en el tractament de la informació i la
competència digital aplicada als aprenentatges per fer possible l’accés i
la gestió de la informació
Criteris d’organització
pedagògica:
Orientem l'acció educativa tenint en compte les
diverses maneres d’aprendre i organitzant adequadament els continguts que cal
que aprenguin.
A Ed.INFANTILels nens desenvolupen el seu pensament,
intel·ligència, coneixement i llenguatge, a partir de la
observació directa i la experimentació.
AL CICLE INICIAL pren contacte amb les
matèries instrumentals, amb mètode de treball manipulatiu, partint de la
experimentació.
AL CICLE MITJÀ continuen en el procés
d’aprendre a aprendre i cal que aconsegueixin un mètode de treball propi,
establint així les bases per a un aprenentatge autònom i continu.
AL CICLE SUPERIOR, l’objectiu es que arribin al
pensament abstracte, consolidant els aprenentatges de l’etapa anterior,
essent autònoms i capaços d’aplicar les estratègies per l’aprenentatge.
l’equip de mestres disposa de diverses
estratègies metodològiques:
Agrupaments , desdoblaments, tallers, ambients, reforç dins l’aula, reforç en petit grup, reforç en horari extraescolar (SEP .
Agrupaments , desdoblaments, tallers, ambients, reforç dins l’aula, reforç en petit grup, reforç en horari extraescolar (SEP .
Projectes i activitats
destacades del centre:
La biblioteca.
obrim la biblioteca a l’hora d’esbarjo, els nens i nenes de 6è. participen al
club de lectura de la biblioteca de Montbau i els de 5è. a l’atrapallibres.
Compromís cap a una escola
sana i sostenible, treballant hàbits d’estalvi d’aigua, el reciclatge,
l’alimentació sana i l’esport. Treballem l’hort, cuidem els arbres del
pati, Recollim de forma selectiva els residus, participem en campanyes
solidàries, celebrem la diada del joc.
L’alumnat utilitza els mitjans informàtics i audiovisuals en
l’aprenentatge de les diferents àrees curriculars (TAC), assistint a l’aula
d’informàtica i a les aules amb pissarres digitals o projectors.
Programació transversal d’experimentació
i observació per a tots els nivells aplicant materials i instal·lacions del
l'aula de ciències, els jardins i l’hort de l’escola.
Iniciem l’aprenentatge de l'anglès
al Parvulari i millorem la competència oral dels alumnes d’Ed. Primària ampliant
l’horari curricular per treballar la llengua oral amb grup partit.
Àmbits de participació i
col·laboració:
L’atenció a la diversitat és un fet important ja
que aquest entorn és el primer, a part de la família, on els infants es
desenvolupen, es realitzen i reben una educació formal i integral que els
permetrà avançar en els seus projectes i objectius.
Tenint en compte aquest fet, és important tenir
present aquest tractament a la diversitat per tal de dur a terme una educació
comprensiva adequada a cadascun dels alumnes i així poder assolir les
competències necessàries al final de cada cicle o etapa.