TRETS D’IDENTITAT
·
Fomentem l’arrelament dels alumnes a
Catalunya. Impulsant la nostra llengua com instrument de comunicació i
cohesió social, potenciant l’ús de la llengua castellana com a expressió d’una
realitat bilingüe.
·
Potenciem la formació integral de l’alumnat sense fer
cap distinció per raó de sexe, cultura o procedència.
·
Potenciem el sentiment de pertànyer a una societat,
amb capacitat crítica i amb disposició a participar. Educar l’alumnat en
el respecte, en una cultura per la pau i en la conservació del medi natural.
·
L’escola estimula l’adquisició d’hàbits saludables i
afavoreix l’adquisició d’actituds responsables respecte l’alimentació i la cura
del propi cos.
·
Incorpora les noves tecnologies.
·
Informa i fomenta el desenvolupament de l’esperit
crític per tal que els nois i noies aprenguin a ser consumidors racionals,
responsables i respectuosos amb el medi ambient.
EDUCA PER LA PAU I EL RESPECTE A LA NATURA: Potenciant el sentiment de pertànyer a una societat
amb capacitat crítica i amb disposició a participar. Així mateix educa l’alumnat en el respecte, en una cultura per
la pau i en la conservació del medi natural.
EDUCA PER LA SALUT: L’escola estimula l’adquisició d’hàbits saludables i afavoreix l’adquisició d’actituds responsables respecte l’alimentació i la cura del propi cos.
EDUCA PEL FUTUR: Incorpora les noves tecnologies.
EDUCA PEL CONSUM: Informa i fomenta el desenvolupament de l’esperit crític per tal que els nois i noies aprenguin a ser consumidors racionals, responsables i respectuosos amb el medi ambient.
DEFINICIÓ D’OBJECTIUS
Objectius generals de centre
Des de la perspectiva global dels sistema educatiu, el centre treballa per a la
consolidació de les prioritats generals fixades
pel Departament
d’Ensenyament:
* Entendre el fet educatiu com un concepte ampli que abraça els diferents aspectes integrants de la personalitat dels infants.
* Garantir al final de l’escolaritat el domini de les habilitats instrumentals bàsiques i els procediments i estratègies necessàries que els permetin saber aprendre.
* Aconseguir que els alumnes entenguin, parlin, llegeixin i escriguin tant en català com en castellà. Que tinguin coneixements amplis d’una llengua estrangera (l’anglès)
* Garantir el coneixement de la nostra cultura, costums i tradicions.
* Potenciar un ensenyament actiu, respectant la personalitat i el ritme individual i valorant l’esforç.
* Aconseguir despertar l’interès pel coneixement científic, tecnològic, filosòfic i social.
* Crear hàbits que afavoreixin la convivència, la tolerància i la solidaritat, tan en la vida escolar com en la resta de les relacions humanes.
* Promoure, garantir i potenciar els ensenyaments artístics.
* Facilitar als nens i les nenes una orientació escolar per afavorir el pas a l’ESO.
objectius.
Línia metodològica
L’escola potenciarà la renovació de mètodes pedagògics, garantia bàsica per assolir una millora continuada en la
qualitat de l’ensenyament.
El mètode emprat serà actiu,
entenent la construcció de coneixements
per part de l’alumne/a i no la recepció passiva de continguts, basant-se en els
següents principis: activitat, individualitat, sociabilitat, creativitat,
autonomia, globalització i interdisciplinarietat.
S’afavorirà el desenvolupament
lliure i responsable del nen posant al seu abast múltiples fonts d’informació.
També es vetllarà pel
desenvolupament integral, respectant els ritmes evolutius.
A L'EDUCACIÓ INFANTIL treballem per afavorir el desenvolupament del pensament, la intel·ligència, el coneixement i domini del cos i el llenguatge. El mètode utilitzat es basa en la observació directa i la experimentació, treballant per projectes i ambients d’aprenentatge.
AL CICLE INICIAL el nen/a pren contacte amb les matèries instrumentals, encara que el mètode de treball continuarà essent manipulatiu i partint de la experimentació. L’aprenentatge de la lectoescriptura i el raonament lògic seran l’eix d’aquest cicle, treballant amb material manipulatiu, per projectes i ambients d’aprenentatge.
AL CICLE MITJÀ els nens continuen en el procés d’aprendre a aprendre i cal que aconsegueixin un mètode de treball propi, establint així les bases per a un aprenentatge autònom i continu treballant per projectes.
AL CICLE SUPERIOR, l’objectiu es que arribin al pensament abstracte, consolidant els aprenentatges de l’etapa anterior, que es mostrin autònoms i capaços d’aplicar les estratègies per l’aprenentatge treballant per projectes.
Educació per a l’assoliment del
màxim nivell de competències
S’entén per competència la capacitat d’utilitzar els coneixements i habilitats, de manera transversal i interactiva, en contextos i situacions que requereixen la intervenció de coneixements vinculats a diferents sabers, cosa que implica la comprensió, la reflexió i el discerniment tenint en compte la dimensió social de cada situació.
La finalitat de l’educació és aconseguir
que els nois i les noies s’iniciïn en l’adquisició de les eines necessàries per
entendre el món en què estan creixent i que els guiïn en les seves actuacions;
posar les bases per tal que esdevinguin persones capaces d’intervenir crítica i
activament en la societat. . A més de
desenvolupar els coneixements, capacitats, habilitats i actituds (el saber,
saber fer, saber ser i saber estar) necessaris, els nois i les noies han
d’aprendre a mobilitzar tots aquests recursos personals (saber actuar) esdevenir
persones responsables, autònomes i integrades
socialment, per exercir la ciutadania activa, incorporar-se a la vida
adulta de manera satisfactòria i ser capaços d’adaptar-se a noves situacions i
de desenvolupar un aprenentatge permanent al llarg de la vida.
En el marc de la LOMCE, s’especifica quines han de ser
les 7 competències que cal potenciar en l’etapa de l’educació obligatòria.
El màxim assoliment d’aquestes competències per part
de tot l’alumnat és un dels objectius principals de l’escola.
Podeu consultar els documents: